Tuesday 30 July 2013

CABARAN I: Pengisian borang yang banyak!

Salam semua,

Setelah mendapat restu dari Ummi, saya memulakan langkah pengisian borang yang banyak dan memeningkan serta agak memenatkan! Bermula dari mendownload borang-borang, pengisian kursus sehingga membuat penyemakan yang berulang-ulang untuk memastikan tiada kesalahan, terlalu banyak cabarannya.Paling stress apabila kita tiada panduan nak buat proposal kajian.

Berikut adalah borang-borang yang hampir-hampir menyebabkan saya give up!
Application For Japanese Govrnment Scholarship
health certificate
Recommendation Form
Application Submission Checklist
Borang JPA 1B/96
Borang KPM (BT) LD 1/2011
Borang KPM (BT) LD 2/2011
Borang KPM (BT) LD 3/2011
Borang KPM (BT) LD 4/2011
Senarai Semak Permohonan Cuti Belajar

Borang-borang yang disediakan perlu diisi dengan lengkap dan berhati-hati. Saya mengambil masa untuk mengisi borang sehingga malam sebelum tarikh tutup. Best tak? Hehehe... sebab terlalu banyak kesilapan yang saya sendiri pun tak tahu yang saya tak tahu! ( boleh faham ke ayat saya ni?)

Jadi, rakan guru yang nak cuba tahun depan dan seterusnya, jangan give up dan teruskan usaha. Insya Allah kalau ada rezeki, anda akan berjaya belajar di Bumi Sakura suatu hari nanti. Amin. Wassalam

No comments:

Post a Comment